top of page
Search
  • Writer's pictureGlas Pešte

Dragan Jakovljević: PRISLUŠKIVANJE



Naravno da znam da nije pristojno prisluškivati tuđe razgovore. Ali, priznaću vam da danas nisam odoleo. Prisluškivao sam ih, i to ne jednom.


Najpre se to dogodilo na šumskom putu, na kome, prilikom našeg susreta nije bilo nikoga sem njih dvoje, koji su sedeli na klupi, i mene, koji sam im dolazio u susret, na biciklu. Možda ćete me manje osuđivati ako vam kažem da mi prvobitno nije bila namera da prisluškujem. Mislim da sam to učinio nesvesno, videvši nezadovoljan i molećiv izraz njenog lica. Razgovarali su dovoljno glasno da sam, približavajući se, mogao da čujem da je po sredi ubeđivanje.


- Želim taj novi program, zaista ga želim... - ponavljala je ona. - Stalno puštaju tu reklamu, izgleda divno!


- Ali, mila, to je samo reklama - usprotivio se on. - Proizvođač od nas očekuje ne samo kupovinu, već i pretplatu na tu novu tehnologiju. To na kraju izađe vrlo skupo...


Bilo je to sve što je tada doprlo do mog uha, jer, razumećete da sam, prolazeći pored njih, mogao samo da usporim vožnju bicikla, ali ne i da se zaustavim. Dok sam odlazio, krajičkom oka videh kako nezadovoljstvo ne silazi sa njenog lica, kako se ubeđivanje nastavlja i kako razgovor postaje sve temperamentniji.


Drugi put smo se sreli kada se moj biciklistički šumski krug polako zatvarao. Stajali su u redu za sendviče, ispred kafea na ivici šume. Iako je od našeg prvog susreta prošlo više od pola sata, tema njihovog razgovora je bila vrlo slična prethodnoj. Ubeđivala ga je da ekran koji ona ima "više niko ne koristi", jer nije prilagođen novim programima, a naročito video-igrama. On nije bio tog mišljenja, mada se iz nesigurnosti koju je pokazivao, moglo naslutiti da će novi ekran, posle ove molbe, uskoro stići u njihov dom.


U bašti kafea zadržao sam se nešto duže nego oni, ali sam ih sustigao na ulazu u grad. Pred izlogom prodavnice kompjuterske opreme tada sam prvi put spazio radost na njenom licu. Sa ushićenjem mu je nešto pokazivala i objašnjavala, a potom su taj kolebljivi tridesetpetogodišnjak i njegova sve odlučnija i sve govorljivija sagovornica, tridesetak godina mlađa, prekoračili prag radnje i krenuli ljubaznom prodavcu u susret.





170 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page